Friday, May 15, 2009

Bila nak abis cerita kat Perak ni?

Kata namanya Pakatan Rakyat tapi nak berpakat dengan bukan geng dia pun tak boleh. Orang lain pun rakyat jugak. Yang BN ni pun satu , cari2 la ruang untuk hentikan perbalahan ni. Orang luar bertepuk tangan tengok kita bertelagah sesama sendiri.

Dalam hal yang semakin rumit ni, ramai sangat yang nak tunjuk handal. Speaker dengan hal speaker, mahkamah dengan keputusannya, YB pulak dengan agenda YB, Penyokong pulak dengan ragamnya. Last2 Rakyat gak yang terbungkang, terlopong sambil termanggu-manggu menunggu apa bala pulak yang akan berlaku lepas ini.

Penatla tengok keadaan saudara-saudara rakyat Malaysia di Perak ni. Kesian ada, Simpati ada dan kadang-kadang naik menyampah pun ada. Agaknya inilah perlunya kebijaksanaan kita sebagai manusia yang menganggap kita bertamaddun. Semoga BN dan Pakatan menemui ikatan yang menguntungkan semua pihak.

Cukup-cukup la berpolitik.
Penat la nak baca dan dengar berita mengenai hal Perak.
Bosan tahap kritikal dah ni.

Semua ada buat salah, BN buat salah, PR pun buat salah. So tak ada siapa yang tak pernah buat salah. Kadang-kadang alangkah baiknya jika ada kereta macam movie "back to the future." tapi pe nak wat,reality is reality so nak tak nak hadap je lah. Apa-apa pun memang AKU DAH BOSAN.......


salam sejahtera

tunmegat

No comments:

Post a Comment